Tulpan (2008)

Podczas pokazu "Tulpan" przecierałem oczy ze zdumienia. Czy to jest naprawdę ten film, który tak chwalony wszem i wobec? Nie mogłem w to uwierzyć, ponieważ "arcydzieło" czy "piękny" to ostatnie słowa, jakie przychodziły mi do głowy.



Czułem się straszliwie oszukany. Jak dla mnie "Tulpan" to etnograficzna laurka, która byłaby nawet do przyjęcia, gdyby Dworcewoj pozostał wierny dokumentowi. Tymczasem tu miałem wrażenie, że reżyserowi po prostu nie chciało się rejestrować rzeczywistości i postanowił pobawić się w manipulant. Jak widzę wiele osób dało się schwytać w tę mistyfikację i może wyszli na tym lepiej. Przynajmniej wrażenia z seansu mają o wiele bardziej pozytywne. 

Dla mnie jest to po prostu oszustwo i to grubymi nićmi szyte. Ni to dokument ni to fabuła, a w tle banalna historyjka, która gdyby była prawdziwa pewnie robiłaby na mnie wrażenie. A tak pozostało rozczarowanie.

Ocena: 5

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

Hvítur, hvítur dagur (2019)

The Sun Is Also a Star (2019)

Paradise (2013)