A Single Man (2009)

Julianne Moore i Colin Firth w jednym filmie? W takim razie musiałem się na niego wybrać, nie ważne, o czym to jest. Kiedy jednak w Wenecji okazało się, że nie jest totalna klapa, moje pragnienie obejrzenia go jeszcze się nasiliło. Po seansie muszę stwierdzić, że nie rozczarowałem się, chociaż nie miałbym nic przeciwko, gdyby był jeszcze lepszy.



"A Single Man" to historia ostatniego dnia życia pewnego profesora. Nie mogąc już dłużej znieść rozstania ze swoim ukochanym, który zginął tragicznie w wypadku samochodowym, postanawia popełnić samobójstwo. Nie będzie jednak łatwo. Los przygotował dla niego kilka niespodzianek. Świat nagle na nowo zacznie nabierać barw, a jego bliska randka z Tanatosem sprawia, że zacznie być postrzegany w innym świetle przez ludzi wokół niego.

(Jan Kortajarena)


Wiedząc, że film wyreżyserował były szef jednego z najważniejszych domów mody, trochę spodziewałem się show w stylu haute couture. A tymczasem dostałem skromną, lecz mimo wszystko wizualnie wysmakowaną opowieść, którą ogląda się z prawdziwą przyjemnością. Po wyjściu z kina pierwsza reakcja to podziw, a dopiero długo później przychodzi konstatacja, że przecież w tym filmie tak naprawdę nic nie ma. Wszystko to recycling. Tom Ford jednak sprawił, że nie zauważyłem tego i za to dostaje ode mnie brawa.

Ocena: 7

Komentarze

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Security (2017)