(2009) 空気人形

Kiedy usłyszałem o "Dmuchanej lali", od razu pomyślałem o "Larsie and the Real Girl". Ku mojemu zaskoczeniu Hirokazu Koreeda poszedł w zupełnie innym kierunku. Jego film to przypowieść o ludzkim życiu, jego znaczeniu, bólu samotności i chwilach szczęścia, jakie są naszym udziałem tu na Ziemi.


Film okazał się przejmującym, pięknym i wzruszającym studium, które nadaje sens cierpieniu, zachęca do szukania kontaktu z drugim człowiekiem i pozwala nam odkryć radość w najprostszych sytuacjach. Choć film, zgodnie z tytułem, opowiada o życiu dmuchanej lali, która odnalazła serce, to jednak na mnie największe wrażenie robiły scenki z innymi bohaterami, zwłaszcza te pojawiające się pod koniec, kiedy jak kalejdoskopie pokazywany losy wszystkich osób.

Czysta magia kina.

Ocena: 8

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

Tonight I Strike (2013)