Paranormal Activity 2 (2010)

Mam mieszane uczucia wobec "Paranormal Activity 2". Są rzeczy, które mi się naprawdę spodobały, ale też są rzeczy, które wydały mi się niedopracowane bądź po prostu zbędne.


Zacznę od plusów. Jest w zasadzie jeden, ale za to bardzo istotny. Film w ciekawy sposób związany jest z "Paranormal Activity". Jego akcja dzieje się prawie że równolegle z jedynką. Dzięki temu lepiej poznajemy kontekst całej historii. Autorzy stworzyli całą mitologię, przeszłość, a nie tylko rzeczy niezbędne dla filmu. I mitologia ta wydaje się dość rozsądna.

Z wadami jest gorzej. Przede wszystkim zwiększenie liczby bohaterów nie było najlepszym pomysłem. Dwójka postaci z jedynki była bardzo wyrazista, miała mocno zarysowane osobowości. W sequelu są raczej zlepkami konkretnych cech, co nie składa się na wewnętrznie pełne jednostki. Nie podobają mi się też manifestacje, zwłaszcza te bardziej wyraźne. Wydały mi się trochę głupie.

Całość ma wciąż klimat, ale to już nie to samo.

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Son of a Gun (2014)

After Earth (2013)

Sex Tape (2014)

The Entitled (2011)