Saša (2010)


No cóż, jeśli chodzi o budowanie historii, Dennis Todorovic musi się jeszcze wiele nauczyć. "Sekret Saszy" składa się prawie wyłącznie ze stereotypów dotyczących coming-outu. Jest to tak niemiłosiernie przewidywalne i nudne, że mogło to obronić jedyne ciekawy pomysł na same postaci. Niestety tu jest jeszcze gorzej. Zamiast o emigrantach z byłej Jugosławii w Niemczech, miałem wrażenie, że oglądam film o rodzinie clownów, która zbiegła z cyrku. Te miny, przesadzone zachowanie – może w sitcomie by to się sprawdziło (choć wątpię), ale w filmie niestety zawodzi na całej linii.


Za to muszę przyznać, że Todorovic ma znakomite wyczucie obrazów. Wraz z Andreasem Köhlerem stworzyli sporo bardzo pięknych kadrów (np. kanapa w mieszkaniu Webera z jego plakatem na oparciu). Miałem co podziwiać. Ponieważ jestem fanem bałkańskich klimatów muzycznych, spodobał mi się także dobór piosenek do soundtracku. Miło też było zobaczyć na dużym ekranie Tima Bergmanna, którego nie oglądałem od czasu "Echte Kerle", wieki temu.

Ocena: 5

Komentarze

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Blackhat (2015)