The Human Centipede (First Sequence) (2009)


Hę? I to ma być ten "chory" film? Amerykanie muszą mieć naprawdę słabe żołądki, jeśli to ich przyprawia o torsje. Po obejrzeniu go przestałem się dziwić, jakim cudem brytyjska cenzura puściła go bez cięć. Tu nie było co wycinać! Najbrutalniejszą sceną jest wyrywanie zęba pod pełną narkozą. Kogo to rusza?


Mimo tych narzekań film dostał ode mnie dość wysoką ocenę. Stało się tak dlatego, iż postanowiłem potraktować "The Human Centipede (First Sequence)" jako makabryczną komedię. I jako taka sprawdza się całkiem dobrze będąc najlepszą scatową produkcją od czasu "Two Girls One Cup". Scena, w której Katsuro nie może się powstrzymać, a dr Heiter krzyczy "feed her", naprawdę mnie rozbawiła, aż się popłakałem ze śmiechu. Zresztą przerysowany dr Heiter jako clown parodiujący postaci szalonych naukowców to najjaśniejszy punkt całego filmu (jego wykład na temat tego, co zrobi z ofiarami). A może po prostu byłem uradowany tym, że mogę ponownie oglądać Dietera Lasera? Uwielbiałem go jako Mantrida w serialu "Lexx".

Ocena: 5

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

Hvítur, hvítur dagur (2019)

Paradise (2013)

Tracks (2013)