악마를 보았다 (2010)


Uwielbiam filmy o nietypowych zemstach. "I Saw the Devil" nie rozczarował. To mocne, brutalne kino z przemyślaną fabułą i ciekawymi zwrotami akcji.


Oczywiście największym plusem jest postać mściciela, młodego oficera służb specjalnych, który wyrusza na łowy mordercy ukochanej. Fakt, że rezygnuje on z prostego zabicia złoczyńcy na rzecz nieco perwersyjnej gry, w której testuje nie tylko swoją pomysłowość i tolerancję na zło ale i wytrzymałość i upór swego przeciwnika, sprawił, że całość oglądałem z zapartym tchem. Jest to najlepszy film o zemście jaki widziałem od czasu "7 dni".

Niestety dwie rzeczy lekko mi przeszkadzały. Po pierwsze trochę żałuję, że reżyser nie popchnął bohatera bliżej granicy czystego zła. Jak na mój gust, mściciel pozostał zbyt krystaliczny. Wpływa na to końcówkę (moje drugie zastrzeżenie), która moim zdaniem jest nieco zbyt ckliwa. Zdecydowanie bardziej spodobał mi się niewykorzystany pomysł, który na DVD jest wśród scen usuniętych. Nie dość, że jest to zakończenie bardziej zdecydowane, to jeszcze otwiera drogę do kontynuacji.

Ocena: 8

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

The Entitled (2011)