The Awakening (2011)


"Szepty" to w teorii horror, ale trzeba być naprawdę wrażliwą osobą, że przestraszyć się. W rzeczywistości jest to bowiem dramat psychologiczny z duchami w tle. Ma gotycki klimat tajemnicy i konfliktu nauki i wiary, ale jego celem nie jest przerażenie widza, a przekonanie go, że są na tym świecie rzeczy, o których nie śniło się filozofom.


Film opowiada o traumach, na których nie ma lekarstwa. O koszmarach i tragediach tak strasznych, że najgorsze nawet duchy bledną nie wytrzymując porównania. Jak powie jeden z bohaterów, to żywych trzeba się bać, nie umarłych. To żywi bowiem są źródłem koszmarów i śmierci. Duchy są niemymi, niewidocznymi świadkami, zewnętrzną pamięcią, kiedy nie chcemy pamiętać, pokrzepieniem, którego nie potrafimy przyjąć. Dzięki znakomitej roli Hall i Staunton film robi emocjonalnie, przynajmniej na mnie, spore wrażenie. Piękna, smutna historia.

Ocena: 7

Komentarze

  1. w mojej pamięci ten film zapisał się jako średniej jakości miks "innych" i "sierocińca", chociaż zgodzę się, że nieźle zagrany. hall w ogóle od czasu roli u allena bardzo miło mi się ogląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, widziałem Twoją ocenę. 5 wydało mi się mocno surowym wyrokiem

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

היום שאחרי לכתי (2019)