Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)


Ten film nie powinien był się wydarzyć. A dokładniej: nikt w Hollywood choćby z odrobiną zdrowego rozsądku nie powinien był zgodzić się na produkcję. Dlatego też nie mogę patrzeć inaczej na Tommy'ego Wirkolę jak na jakiegoś cudotwórcę. Nie dość, że przekonał do wyłożenia kasy aż dwie (!!!) wytwórnie, to jeszcze przyciągnął wschodzące gwiazdy. Niezwykłe osiągnięcie. Ale już amerykańskiej widowni nie dało się przekonać. I nic w tym dziwnego. Ten film zaprzecza wszystkiemu, co tak bardzo pielęgnowane jest w kinach za Oceanem. Nie wyobrażam sobie, by gdzieś na środkowym zachodzie tłumy stały w kolejce po bilet na "Hansela i Gretel".


A sam film? Był dokładnie taki, jak się tego spodziewałem. "Hansel i Gretel: Łowcy czarownic" jest odrobinę lepszą wersją "Zombie SS". Niestety Wirkola prawie wcale się nie poprawił. Nadal nie potrafi zbalansować brutalności i humoru. Przez co fajne sceny i makabryczne żarty sąsiadują z totalną nudą. A sama fabuła ma dość pretekstowy charakter i naprawdę trudno uwierzyć w to, że na jej opowiedzenie potrzeba półtorej godzin. No ale gdyby nie liczne sceny mordobicia, to "Hansel i Gretel" trwaliby pewnie jakieś 20 minut.

Najbardziej udał się Wirkoli troll Edward. Genialnie cudaczny pomysł!

Ocena: 6

Komentarze

  1. Że spytam, ty tak z własnej woli na taki filmy chodzisz, czy ci każą? :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na to wybrałem się z własnej woli :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka podobnych produkcji już oglądałem. Ten pewnie też sobie zobaczę. Czy z własnej woli? - że się wtrącę do rozmowy. Tak. Czasami taką sieczkę też oglądam i co ciekawe, bywa że mi się to podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam na takie filmy chodzę. po pierwsze dlatego, że już wielokrotnie zdarzyło mi się odkryć dzięki temu jakąś ignorowaną przez ogół perełkę, po drugie dlatego, że oglądanie samych dobrych filmów jest męczące i po pewnym czasie zamiast je doceniać tylko bym się nudził.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pytałam, bo zauważyłam, że dość dużo tego typu filmów oglądasz. I w ogóle - dużo oglądasz. Zgadzam się, że od dobrych filmów na okrągło można zwariować. Ja by sie przed tym ustrzec wybieram zamiast horrorów komedie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

The Sun Is Also a Star (2019)