Mama (2013)

Nie, nie i jeszcze raz nie. Ależ ja cierpiałem na tym filmie. Ciągnął się i ciągnął w nieskończoność. Żeby jeszcze miało to coś jakiś klimat albo fajny pomysł, a tu nic. Film jest tak słaby, że nawet scena przejęta z krótkometrażowej wersji wypada znacznie słabiej. Short zachował przynajmniej atmosferę grozy.


Najbardziej jednak szkoda mi aktorów. Nikolaj Coster-Waldau już dawno nie rozsiewał tak pozytywnych wibracji (ostatnio widywałem go w rolach albo negatywnych albo ambiwalentnych). Świetnie wyglądała Jessica Chastain w krótkich włosach, z tatuażami i rockowym makijażem. Niestety oboje straszliwie się marnują.

Z całego filmu wyniosłem tylko jedną naukę, że dziewczynki powinny być sterylizowane tuż po urodzeniu, może przydałaby się też jakaś ingerencja w mózg, byle tylko powstrzymać instynkt macierzyński. Okazuje się bowiem, że miłość matki to największa zaraza tego świata, szczególnie wtedy, kiedy matka jest szurnięta.

Ocena: 2

Komentarze

  1. Przed chwil oglądałem zwiastun i nie wydawało mi się, że jest tak źle. A co do tego instynktu macierzyńskiego, to z taka oceną byłbym ostrożniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie chcę spoilerować, ale konstrukcja bohaterów i sama fabuła przekonywały mnie, że katarzy mieli rację i rozmnażanie się jest diabelskim wynalazkiem

      Usuń
  2. Oho ho to żeś pojechał z tą sterylizacją. Ale się nie czepiam, lubię pewien radykalizm w poglądach ;-)))
    Co do filmu to się zgadzam. Skiepszczony na amen, krótkometrażówka lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale czy tytułowa mama nie robi wszystko, by stać postacią z plakatu ostrzegawczego: zobacz co się stanie, jak za bardzo będziesz kochać dziecko?

      Usuń

Prześlij komentarz

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Security (2017)