Brake (2012)

Praktycznie cały film byłem rozczarowany tym, co widzę i zastanawiałem się, czy przypadkiem twórcy nie przesadzili z ambicjami. Ale na pytanie, czy "Potrzask" może coś uratować uzyskałem pozytywną odpowiedź. Świetna końcówka odkupiła wszystko, co nie zadziałało wcześniej.


Przez 99% filmu "Potrzask" wydaje się niczym więcej, jak powtórką z "Pogrzebanego". Żeby się wyróżnić, podniesiono stawkę i tym razem mamy do czynienia ze zmasowanym atakiem terrorystycznym na Amerykę. To, co się dzieje oglądamy z perspektywy jednego człowieka, zamkniętego w szklanej skrzyni umieszczonej w samochodzie.

Jeden aktor i sporo akcji. Niezwykła mieszanka, ale mimo najlepszych starań, nie do końca udało się twórcom zbudować odpowiedni poziom napięcia. Ale za to twórcom całkiem dobrze poszło uśpienie mojej czujności. Dlatego też fabularna wywrotka,  a nawet dwie, jakie zaserwowali pod koniec, były dla mnie zaskoczeniem i to jak najbardziej pozytywnym. Świetna pointa i bardzo okrutny morał. Gdy stoisz na straży państwa, nigdy nie możesz tracić czujności, a rodzina nie jest podporą, a najsłabszym ogniwem, przez które zginąć mogą miliony.

Ocena: 7

Komentarze

  1. Pogrzebany był świetny. Przynajmniej dla mnie. Z tego co widzę, Potrzask też może mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się Pogrzebany podobał. Nawet bardziej niż Brake, który jednak zyskuje dzięki końcówce (przynajmniej w moich oczach).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Security (2017)