Le passé (2013)

Kocham Farhadiego. To niesamowite, jak potrafi mnie wciągnąć w swoje filmy.  "Le passé" zaczyna się bardzo niepozornie i przez cały czas narracja będzie toczyć się niespiesznie. A jednak już po pół godzinie nie byłem w stanie oderwać wzroku od ekranu. Później szczęka zaczęła mi coraz bardziej opadać. Co chwilę kręciłem głową, bo po prostu nie mogłem uwierzyć, w to jak wciągnąłem się w dramat bohaterów.





Farhadi jest też obecnie jednym z nielicznych reżyserów, który naprawdę wiele wymaga od swoich aktorów. U niego nie wystarczy być po prostu utalentowanym. Jego teksty są tak napisane, że braki w technicznym przygotowaniu wychodzą natychmiast. Na szczęście obsada "Le passé" jest fenomenalna. Takie popisy aktorskiego kunsztu kojarzą mi się raczej z latami 60., a nie ze współczesnym kinem. Ogląda się to niebywale dobrze.

Gdyby tylko Farhadi zrezygnował z ostatniego ujęcia, byłoby idealnie. A tak jest "tylko" bardzo, bardzo dobrze.

Ocena: 9

Komentarze

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Blackhat (2015)