Lola Versus (2012)

Ze zdumieniem przyjąłem fakt niskiej oceny filmu na IMDb i jeszcze niższej oceny na RT. Nie pojmuję, jak "Lolę Versus" można uważać za słabszy film od "Frances Ha"? Oczywiście u mnie kolejność jest odwrotna. "Frances Ha" wydało mi się filmem na siłę starającym się być uroczym, podczas gdy "Lola Versus" po prostu nim jest. Ma prostą historyjkę i równie łagodną narrację. Sympatyczni bohaterowie sprawiają, że choć w teorii jest to opowieść o roku chaotycznego życia głównej bohaterki, całość ogląda się bardziej jako miłą i niezobowiązującą powiastkę, w której nic poważnego tak naprawdę się nie dzieje.


Sukces filmu w moich oczach "Lola Versus" zawdzięcza drugiemu planowi. Sama Greta Gerwig gra dokładnie tak samo, jak we wszystkich innych filmach, w jakich ją widziałem. Za to spodobała mi się nieco szalona i rozkojarzona Zoe Lister Jones jako Alice, a przede wszystkim Ebon Moss-Bachrach, który znalazł się w dwóch moich ulubionych scenach z filmu (scenie stosunku i scenie zerwania).

Ocena: 7

Komentarze

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Security (2017)