Paranoia (2013)

W sumie to powinienem podziękować twórcom. Dzięki "Paranoi" dowiedziałem się, jak musi się czuć para z 40-letnim stażem uprawiająca seks. Zero zaskoczeń, ostatni gest jest wiadomy, zanim jeszcze wszystko się zacznie, w trakcie następuje mechaniczne zaliczanie kolejnych etapów procesu, a całość wlecze się niemiłosiernie podczas, gdy uczestnicy aktu marzą tylko o jednym, by to się wreszcie skończyło.


Przez cały film modliłem się choćby o jedno zaskoczenie, ale niestety twórcy nie zechcieli mnie wysłuchać. Wszystko, dosłownie wszystko jest w tym filmie oczywiste. No dobra, dwóch rzeczy nie trafiłem do końca: myślałem, że Emma jest córką pracująca w firmie tatusia, a okazała się zwyczajną pracownicą; byłem też przekonany, że Ocura nie istniej, że jest to jedynie przynęta.

Mimo że scenariusz jest kalką 1:1, to scenarzyści i tak znaleźli w tym wszystkim miejsce na popełnienie banalnych błędów. Jak choćby sceny z Adama z Tomem. Za pierwszy razem Adam mówi mu Tom, ale na drugi dzień ni stąd ni zowąd mówi mu per "Pan". Albo Jock na przyjęciu przedstawia Adamowi Emmę, jakby ci się spotkali dopiero pierwszy raz, podczas gdy Jock wysłał ją wraz z Tomem na rozmowę rekrutującą Adama.

"Paranoja" to zdecydowanie najgorszy film w dorobku Luketica. Może jednak powinien pozostać przy romansach. Zdecydowanie lepiej mu wychodzą.

Ocena: 3

Komentarze

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Blackhat (2015)