The Selfish Giant (2013)

SPOILER


Kiedy zaczął się film, i jeszcze długo później, myślałem, że nic z tego nie będzie. "Olbrzym - samolub" wyglądał jak kolejna ponura wizja świata biednych, gdzie nie istnieje pojęcie nadziei, zastąpione pragnieniem zapomnienia lub zdobycia paru groszy. To, że film skończy się tragedią, było oczywiste. A kiedy pojawił się temat kabla linii wysokiego napięcia, to i szczegóły tragedii były już dla mnie jasne.

I rzeczywiście doszło dokładnie do takiego finału, jakiego się obawiałem. W tym momencie byłem gotowy skreślić film całkowicie. Ale... No właśnie: "ale". "Olbrzym - samolub" na tym się nie kończy. Reżyserka pokazał jeszcze 10 minut, które wypełniają sceny rozpaczy głównego bohatera. I jest to zupełnie inna historia: mocna, waląca obuchem po głowie, miażdżąca serce przejmującym smutkiem. Zostałem całkowicie zaskoczony i pogrążyłem się w tym emocjonalnym morzu. Wspaniałe chwile, które udowadniają, że dopóki film trwa, dopóty wszystko jest możliwe.

Ocena: 7

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

Tonight I Strike (2013)