Kiss of the Damned (2012)

"Pocałunek potępionych" to przykład na to, co nazywam kinem potencjalnym. Córka Johna Cassavetesa i Geny Rowland nakręciła rzecz, która bardzo przypomina mi undergroundowe filmy z lat 70. Wizualnie przywodzi na myśl instalacje wideo, rozkoszując się formą, a nie treścią. Jednak brakuje filmowi autentycznością. Jak choćby w scenie z trójkątem seksualnym. Rzecz wygląda jak imitacja, zabawa w kino, a nie rzeczywista próba przemienienia typowej wampirycznej opowieści w coś nowego i nietuzinkowego.


W rezultacie miotałem się od zaintrygowania po całkowite znużenie. To ostatnie niestety dominowało i mimo kilku ciekawych pomysłów, w sumie Cassavetes nie potrafiła utrzymać mojej uwagi. Dlatego też najbardziej zaskoczyły mnie obsadowe decyzje. Nie spodziewałem się tu zobaczyć ani Jaya Brannana ani tym bardziej Jonathana Caouette'a (nabrałem ochoty, by przypomnieć sobie "Tarnation").

To mógł być ciekawy, "dziwny" film. Niestety w tym przypadku możliwości nie zostały zrealizowane.

Ocena: 4

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

The Entitled (2011)