(2013) בננות

Przez chwilę myślałem, że "Cupcakes" to kinowa kontynuacja serialu Eytana Foxa "Tamid oto chalom". Sam pomysł na narrację z offu i popowe muzyczne wtręty jest identyczny. Do tego Ofer w pierwszej scenie wyglądał podobnie do bohatera z serialu. Wrażenia deja vu dopełniał grający i w serialu i tu Alon Levi. Ale nie, zbieżność okazała się przypadkowa. No, nie do końca. Za oboma projektami stoi przecież ta sama idea: "pop party".




Dla tych, co nie znają serialu Foxa "Cupcakes" będzie zapewne sporym zaskoczeniem. Jego kinowe filmy to przecież głównie melodramaty, opowieści wzruszające, z wyrazistą nutą tragedii. Tymczasem tutaj Fox postawił na frywolną zabawę, by nie powiedzieć dosadniej głupawkę. Ogląda się to z przyjemnością, ale jak dla mnie jest zbyt lekkie, za mało dookreślone. Fox wybiera sobie kilka stereotypów, które następnie wzmacnia dla uzyskania komediowego charakteru. Jednocześnie nie rezygnuje z melodramatu tak do końca, co prowadzi film w kierunku stylistyki telewizyjnego tasiemca. Może to dlatego, że nie jestem fanem Eurowizji i patrzenie na ten konkurs z przymrużeniem oka nie jest w moim stylu.

Być może, gdybym jego serialu nie widział, całość zrobiłaby na mnie większe wrażenie. Jednak jest inaczej i dla mnie mimo wszystko "Cupcakes" pozostanie tylko bladym cieniem "Tamid oto chalom".

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

Hvítur, hvítur dagur (2019)

The Sun Is Also a Star (2019)

Paradise (2013)