The English Teacher (2013)

Biorąc pod uwagę liczbę gwiazd znajdujących się w obsadzie, "Nauczycielkę angielskiego" trudno jest mi uznać za coś innego, jak rozczarowanie. Jest to bowiem kolejna identyczna niezależna produkcja. Twórcy nawet nie próbują udawać, że silą się na oryginalność. Ich jedynym atutem jest Julianne Moore i sympatycznie pokręcona postać, jaką gra. I to się, niestety, sprawdza. Niestety, bo przyznając, że film nie jest pozbawiony uroku, mimo wszystko czuję się tak, jakbym dawał przyzwolenie na tego rodzaju produkcje. A tak nie jest. Mam już serdecznie dosyć tego rodzaju kina niezależnego z gwiazdami w obsadzie. Te filmy są zbyt bezpieczne, zbyt nijakie, zbyt zunifikowane.




A jednak nie potrafię skrytykować "Nauczycielki angielskiego". Moore jest naprawdę fajna w roli tytułowej bohaterki, która swój popęd seksualny przez lata sublimowała, by teraz w najmniej oczekiwanym momencie ulec pokusie. Ale, jak to zwykle bywa w tego rodzaju filmach, zastana struktura musi zostać zniszczona, bohaterka musi znaleźć się w sytuacji, gdy jej dotychczasowa struktura funkcjonowania społecznego legnie w gruzach. Pozbawiona ochronnego wału w postaci rutyny, zyska w końcu szansę na szczęście, które wcześniej było poza jej zasięgiem. Chaos raz jeszcze okazuje się zastrzykiem życiodajnej energii. Na samą myśl o tym, jak błahe stało się takie myślenie, jak konsumpcyjnie wygodnym rozwiązaniem, robi mi się mdło. Ale najgorsze jest to, że to wciąż na mnie działa. Mam nadzieję, że już niedługo...

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

The Entitled (2011)