The Dyatlov Pass Incident (2013)

Długo zwlekałem z obejrzeniem tego filmu. Szczerze mówiąc, to nawet nie bardzo wiem, dlaczego chciałem go zobaczyć. W końcu za jego reżyserię odpowiada Renny Harlin – facet, który w ciągu ostatnich 15 lat nakręcił tylko jeden w miarę udany film ("Ślady zbrodni"). Może liczyłem, że w końcu przypomni sobie o tym, że kiedyś potrafił nakręcić "Szklaną pułapkę 2"? Jeśli tak, to niestety ponownie się rozczarowałem, bo "Tragedia na przełęczy Diatłowa" to kino nudne.




Nie mogę powiedzieć, by był to film zupełnie zły. Harlin jest na tyle profesjonalnym twórcą, że potrafił całość sprawnie zrealizować. Problem w tym, że sama historia jest ciekawa jedynie jako ogólny pomysł, ale szczegóły są już tak bezbarwne, że było mi wszystko jedno, co się stanie z bohaterami. Punkt wyjścia jest bardzo interesujący. Co z tego, skoro potem Harlin popada w te same koleiny głupoty, na których wyłożył się inny found footage osadzony na terenach byłego ZSRR, czyli "Czarnobyl. Reaktor strachu".

Nie jestem fanem gatunku. Found footage zazwyczaj mnie irytuje lub nuży. Tylko kilka razy zostałem pozytywnie zaskoczony. Dla Harlina jest to jednak gatunek w sam raz. W porównaniu z późniejszym "Herkulesem" tu przynajmniej się totalnie nie ośmieszył. Ograniczenia formalne sprawiły, że nawet jeśli miał jakieś narracyjne potknięcia, to wszystko to łatwo mógł zrzucić na gatunek. Niech więc już lepiej robi takie bzdety, niż historyczne widowiska o teoretycznie dużym rozmachu.

Ocena: 4

Komentarze

  1. I ja zwlekałam bardzo długo z obejrzeniem tego filmu, nawet go nagrałam, ale, jak się okazuje, szczęśliwie, nagrywarka sama go zlikwidowała, żeby zrobić miejsce na kolejne filmy, które namiętnie gromadzę z nadzieją, że kiedyś uda mi się je zobaczyć. Zainteresował mnie temat filmu, ale zniechęcało mnie widmo horroru, które mogło się pojawić jako wytłumaczenie tej tragedii. Po twoim wpisie, zdecydowanie daję sobie spokój z tym dziełem. Uff,jak dobrze, że zaoszczędzę ok, 1,5 godziny,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie jesteś fanką gatunku, to zdecydowanie nic nie tracisz nie oglądając filmu.

      Usuń

Prześlij komentarz

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Son of a Gun (2014)

After Earth (2013)

The Entitled (2011)

The Sun Is Also a Star (2019)