Il rosso e il blu (2012)

'Czerwony i niebieski" to opowieść o tym, jak rodzi się cynizm i zgryzota u nauczycieli. Jej źródłem jest ich idealizm, z jakim wkraczają w szkolne progi. Ten idealizm oczywiście prawie natychmiast zacznie być poddawany próbie. I jeśli nauczyciel okaże się za słaby wewnętrznie, jeśli zwątpi, jego idealizm zacznie gnić. Ale "Czerwony i niebieski" pokazuje, że nie jest to proces nieodwracalny. W każdym momencie nauczyciel może się zmienić. I znów przyczyna tkwi w impulsach zewnętrznych, które mogą pobudzić uśpione, pozornie utracone możliwości edukacyjne.




Film Giuseppe Piccioniego mógł być całkiem uroczą przypowieścią o nauczycielach i uczniach. Jednak składający się z czterech w gruncie rzeczy niezależnych historii obraz jest pusty, nudny, a przede wszystkim nadmiernie ckliwy. Chwilami miałem problem, by usiedzieć na fotelu, tak mnie roznosiło. Piccioni smęci, rozciąga niepotrzebnie sceny, a jego próba wzbudzenia emocji w widzu jest tak nieudolna, że było mi go żal.

Szkoda że w obsadzie jest Riccardo Scamarcio. Na film wybrałem się tylko ze względu na niego. Gdyby go nie było, rzecz bym bez żalu zignorował i wyszedłbym na tym zdecydowanie lepiej.

Ocena: 3

Komentarze

  1. A opis fabuły zachęcający... O zgryzocie nauczycieli bym pooglądał parę filmów. Udanych, oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety filmik jest zbyt banalny i ckliwy, by mógł przynieść satysfakcję (przynajmniej mnie).

      Usuń

Prześlij komentarz

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

The Entitled (2011)