H. (2014)

Ciekawe, czy gdyby "Pozostawieni" mnie nie rozczarowali, to czy ten film by mi się spodobał. "H." inspirowane jest greckimi mitami, w szczególności historią Troi, ale mi od razu skojarzył się z serialem HBO. Podobnie jak tam, tak i tu fabuła rozgrywa się wokół tajemniczych wydarzeń. Widzimy kilku bohaterów, którzy są ofiarami dziwacznego fatum. Jest ono może bardziej namacalne niż w serialu, ale pozostaje równie wielkim znakiem zapytania.




Twórcy koncentrują się tutaj na wrażeniach, na subiektywnych doświadczeniach, na konfrontacji jednostki z Nieznanym. To opowieść o transformacji i braku kontroli nad własnym życiem. Hipnotyczna forma wciąga nas w świat mitów, wprost do Strefy Mroku. Jest to na tyle intrygujące, że sama tajemnica przestaje być istotna, liczy się to, jak w konfrontacji z nią radzą sobie jednostki.

Ale tak naprawdę ten film spodobałby mi się chyba nawet bez tej całej otoczki mityczno-sf. Choćby ze względu na wplątanie w fabułę ciekawej koncepcji ruchu matek "dzieci odrodzonych". Te wszystkie kobiety po menopauzie, które z tęsknoty za dziećmi sprawiają sobie bardzo realistyczne lalki-niemowlaki i zajmują się nimi jak żywymi istotami, są fascynujące. Sądzę, że jest to bardzo dobry temat na film. Mam nadzieję, że ktoś go kiedyś zrobi.

Ocena: 7

Komentarze

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Blackhat (2015)