(2014) אפס ביחסי אנוש

Szczerze mówiąc nie miałem żadnych oczekiwań dotyczących tego filmu. Dlatego też "Zero Motivation" wzięło mnie z zaskoczenia. O kobietach w izraelskiej armii nie widziałem zbyt wiele filmów, a najbardziej w pamięci zapadł mi dokument, który nie był zbyt optymistyczny. Dlatego też to, co zobaczyłem tutaj, tak bardzo mnie zdumiało. "Zero Motivation" to bowiem komedia, chwilami czarna, ale jednak. I to nie byle jaka, ale naprawdę zabawna.





Obraz składa się z trzech nowelek, które łączy miejsce i bohaterki. Wszystkie są dobre, ale druga jest po prostu fantastyczna. To cudowna symfonia absurdu i groteski posypana, dla pikanterii, sporą ilością dowcipów o wojnie płci. Bohaterki są sympatyczne i niebanalne, a całość choć ostro naśmiewa się z realiów obowiązkowej służby wojskowej, to jednocześnie pozostaje ciepłą, trochę nawet szwejkowską produkcją. Było to dla mnie bardzo przyjemne zaskoczenie. Miło było po ostatnich maratonach ponurych filmów zobaczyć coś pogodnego.

Ocena: 7

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

The Entitled (2011)