Before I Disappear (2014)

Hipsterzy to kryptooptymiści, którzy mają w życiu jeden cel: nie dać światu znać, że nie są pesymistami. Taki wniosek nasunął mi się po obejrzeniu "Zanim zniknę". Film Shawna Christensena to jeden z najbardziej hipsterskich filmów, jakie widziałem w życiu. To całe zblazowanie, pozorna konstatacja rzeczywistości, negacja i pławienie się w byciu niezrozumianym zostało tutaj podniesione do rangi hipersensorycznego widowiska z pogranicza pure nonsensu. Już samo to wystarczyłoby do zniechęcenia mnie do filmu. Ale Christensen poszedł dalej i nałożył na to nieznośnie słodką i ckliwą opowieść o wartościach rodzinnych i zbawieniu, którego kluczowym elementem jest rezolutna, może nawet zbyt inteligentna dziewczynka. Porządnie mnie to zemdliło.




Jestem pewien, że "Zanim zniknę" będzie miało całkiem spore grono oddanych fanów. Mnie jednak wydało się filmem za bardzo starającym się być uroczym, zmyślnym, barwnym i nietuzinkowym. Całość mogła uratować lekkość stylu, ale Christensen za bardzo się popisuje, by mógł to osiągnąć. Owszem, "Zanim zniknę" ma kilka niezłych momentów (jednym z nich są napisy końcowe, gdzie któryś z bohaterów określony jest mianem "hobo hipster" - nie wiem czemu, ale ten zlepek słów wydał mi się bardzo zabawny). Podobał mi się też ogólny koncept. Nie kupuję jednak wykonania.

Ocena: 4

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

The Entitled (2011)