Deniz seviyesi (2014)

"Poziom morza" nie jest filmem w jakimkolwiek stopniu wyjątkowym. W gruncie rzeczy jest to dość typowa historia kobiety uciekającej przed swoją przeszłością, mężczyzny, który pod przykrywką troski o nią i pragnienia lepszego jej poznania w rzeczywistości (może nawet nieświadomie) zrobi wszystko, by tę przeszłość poznać i drugiego mężczyzny, który ową przeszłością jest.




Jestem przekonany, że o filmie tym zapomnę bardzo szybko. Pewnie już za miesiąc nie będę w stanie powiedzieć o nim nawet zdania. A jednak nie jest wcale taki zły. Jest tu sporo rzeczy, które mi się podobały. Przede wszystkim to, jak niewiele miejsca reżyserki poświęcają na wyjaśnianie i analizowanie rzeczy. Dağ i Saydam doskonale potrafiły pokazać to, że bohaterka jest nieszczęśliwa i to, że jej mąż udaje, że tego nie widzi, bo sam jest szczęśliwy. Podobało mi się to, jak szybko bohaterowie orientują się kolejnych warstwach skomplikowanych relacji. Podobały mi się zdjęcia i gra aktorska.

Dlaczego więc, mimo że wymieniam większość rzeczy jako te, które mi się podobały, twierdzę, że całości nie zapamiętam? Ano dlatego, że choć dobre, nie są wyjątkowe, wyraziste. To staranna rzemieślnicza robota. Aż tyle, lecz zarazem tylko tyle.

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Blackhat (2015)