Land of My Dreams (2012)

Spośród czterech krótkometrażówek Yanna Gonzaleza, jakie zobaczyłem, "Land of My Dreams" spodobało mi się najmniej. Ze zdumieniem więc odkryłem, że nie jest to jedna z pierwszych, a jedna z ostatnich rzeczy, jakie nakręcił.



Jak we wszystkich innych filmach Gonzaleza, tak i tu mamy mocno teatralną formę ze scenicznie deklamowanymi monologami. I to właśnie te monologi nie przypadły mi do gustu. Pogadanki matki wydały mi się zbyt nadęte i pretensjonalne. A przez to sama forma była jakaś sztuczna, przytłaczająca i ciężka.

Ale z drugiej strony główna piosenka była fajna. A sam pomysł striptizu jako czegoś na kształt religijno-charytatywnej misji też mi się spodobał.

Ocena: 5

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

Hvítur, hvítur dagur (2019)

The Sun Is Also a Star (2019)

Paradise (2013)