Closer to the Moon (2013)

To było dziwne przeżycie. Chyba po raz pierwszy w życiu brytyjski akcent przeszkadzał mi w filmie. Brytyjczycy udający Rumunów w czasach głębokiego komunizmu wyglądali bardzo dziwnie, wręcz groteskowo. Oglądając ich miałem naprawdę spory problem z uwierzeniem, że jest to historia prawdziwa. Dlatego też z całego filmu najbardziej spodobały mi się napisy końcowe, ponieważ wtedy pokazane zostały materiały archiwalne.



Jednak obsada aktorska jest i tak najmniejszym problemem "Gangu Rosenthala". Źródłem całego zła jest sam pomysł na film. Połączenie staromodnej komedii slapstickowej z komediami absurdalnymi czasów komunistycznych typu "Miś" czy "Alternatywy 4" nie było trafnym pomysłem. Historia grupy komunistycznych Żydów, którzy dokonują pozbawionego sensu napadu na bank, była tak niesamowita, że nie wymagała dodatkowego udziwniania. Wszystkie te ozdobniki, które w zamierzeniach miały uatrakcyjnić opowieść, w rzeczywistości zmieniły ją w ociężałe monstrum, które z trudem daje się tolerować.

Koniec końców "Gang Rosenthala" ani bawi ani intryguje. Jest pusty, nudny i irytujący. Szkoda mi tylko niezłej obsady, a w szczególności Stronga, który w ostatnim czasie wziął udział w kilku słabiutkich projektach.

Ocena: 3

Komentarze

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Blackhat (2015)