I Put a Hit on You (2014)

"Zleciłam twoje zabójstwo" jest w zasadzie teatrem telewizji. Ograniczona przestrzeń i dwójka osób, które przede wszystkim rozmawiają. Tematem dyskusji są oni sami i ich związek.



Nie ma w tym filmie nic zadziwiającego, nowatorskiego czy odkrywczego. A jednak tam, gdzie inni twórcy przegrywają z kretesem (vide "Drugie życie króla"), reżyserzy "Zleciłam twoje zabójstwo" wyszli zwycięsko. Dlaczego? Przede wszystkim przez fakt, że nie starają się uczynić swoje dzieło czymś więcej, nie próbują na siłę nadać mu artystycznej wielkości. Zamiast tego koncentrują się na bohaterach i ich relacji. Dobrze dobrana para aktorów ułatwiła im to zadanie. To sprawia, że prosta forma zamiast wadą staje się zaletą. Czułem bowiem surowość prawdy emocjonalnej. Zamiast na sztuce filmowej, skupiłem się na samej opowieści. "Kupiłem" bohaterów i po prostu dałem się ponieść ich perypetiom. Nawet jeśli chwilami pojawiały mi się myśli o tym, jak bezsensownie zachowują się bohaterowie, to łatwo przychodziło mi je zignorować.

Film Dane'a Clarka i Linsey Stewart to nic wielkiego, rzecz do szybkiego zapomnienia, ale jednak sympatycznie mi się go oglądało.

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

Tonight I Strike (2013)