The Huntsman: Winter's War (2016)

Kolejny film, którego tytuł wprowadza w błąd. Tak jak "Batman v Superman" wcale nie jest o walce dwóch superbohaterów, tak tutaj nie ma żadnej wojny ("Winter's War"). W ogóle, konflikt ma tu dość szczątkową postać. Królowa Lodu przez większość filmu jest postacią wycofaną, która raczej nie budzi grozy. Z kolei Ravenny jest za mało, by jej piętno dało się odczuć. Jest to rzecz symptomatyczna dla obecnych hollywoodzkich produkcji: większość z nich nie wykorzystuje mocy kryjącej się w czarnych charakterach, a konflikty rozgrywane są na odległość (lub wcale), aż do finału. Tak było w "Fantastycznej Czwórce", wspomnianym "Batmanie v Supermanie", w "Księdze dżungli", tak jest i tutaj. Takie podejście nie bardzo mi odpowiada.



Ale "Łowca i Królowa Lodu" nie okazała się aż tak złym filmem, jak się tego spodziewałem. Oczywiście w porównaniu z poprzednią częścią, jest to potężny regres. Jednak debiutujący w roli reżysera specjalista od efektów Cedric Nicolas-Troyan nie poległ w zmaganiach z materiałem. Owszem, wizualnie nie jest to arcydzieło, a scenariusz jest schematyczny i miejscami niedopracowany (postaci potrafią znikać bez powodu i pojawiać się jak za poruszeniem magicznej różdżki), ale sami bohaterowie są fajni, a relacje między nimi przynajmniej jako tako zarysowane (co niestety w tego rodzaju opowieściach nie jest normą). Hemsworth jako Łowca, Chastain jako Łowczyni tworzą uroczą parę i w dużej to więź łącząca ich bohaterów trzyma film w kupie. Brytyjczycy zaś stanowią element humorystyczny, nawet jeśli może aż nazbyt stereotypowy.

W sumie całość obejrzałem bez bólu głowy, na co (nie do końca) byłem gotowy.

Ocena: 5

PS. Dwarf tłumaczone jako karzeł? Czyżbyśmy się cofnęli do XIX wieku? W nomenklaturze fantasy już dawno nie jest to forma właściwa. Choć może powinienem się cieszyć, że tłumacz nie inspirował się Łozińskim i nie wybrał słowa "krzat".

Komentarze

  1. Tutaj się coś zjadło "i w dużej to więź ich bohaterów trzyma".
    Nie rozumiem też, czemu Pan tutaj wystawił inną ocenkę niż na naszym ukochanym portalu zwanym w skrócie "fw".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słuszna uwaga co do oceny, początkowo zastanawiałem się nad daniem 6, ale w końcu doszedłem do wniosku, że to za dużo, najwyraźniej z rozpędu tutaj postawiłem 6

      w zdaniu nic nie zjadło, ale rozumiem, że mogło być nieczytelne, teraz chyba już jest jaśniej

      Usuń

Prześlij komentarz

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

היום שאחרי לכתי (2019)