Les nouvelles aventures d'Aladin (2015)

Nie chciałem oglądać "Nowych przygód Aladyna". Film aktorski z polskim dubbingiem – już samo to wystarczyłoby, żebym omijał go szerokim łukiem. Polskie zwiastuny niewiele zrobiły, żeby moją opinię zmienić. Ale cieszę się, że go jednak obejrzałem. Okazało się, że jest to całkiem niezła komedia.



"Nowe przygody Aladyna" oferują ten sam humor co "Sausage Party" czy "Roman Barbarzyńca". Oznacza to więc tyle, że nie jest on skierowany do dzieci. Francuzi się nie patyczkują i zamiast dowcipów o seksualnym podtekście walą żartami jawnie erotycznymi. Ta mieszanka przaśno-absurdalnego komizmu zapewne wiele osób odstręczy. Zwłaszcza tych, którzy spodziewali się typowej familijnej produkcji. Ja jednak ten humor lubię. Choć "Nowe przygody Aladyna" nie są aż tak zabawne jak "Roman Barbarzyńca". Niektóre żarty są zbyt prymitywne nawet jak na mój gust. Inne wydają się istnieć wyłącznie w polskim tłumaczeniu. Ale podoba mi się eklektyzm (ktoś inny pewnie użyłby słowa "bałagan") tego, co widać na ekranie. Pełno jest cytatów i odniesień zarówno do kultury jak i polityki (to drugie oczywiście w polskim dubbingu, nie mam pojęcia, co w ich miejscu było w oryginale). Z aparycji (bo przecież głosu nie mogę ocenić) aktorzy również wydają się być nienajgorsi.


Ogólne wrażenie jest więc jak najbardziej pozytywne. I z kina zamiast wyjść wymęczonym (czego się spodziewałem), wyszedłem pozytywnie zakręcony.

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Blackhat (2015)