(2011) وهلّأ لوين؟


Uwielbiam "Karmel". Uważam, że Nadine Labaki stworzyła przewspaniały film o kobietach. Dlatego też z wielkimi nadziejami wybrałem się na pokaz "Dokąd teraz?". Niestety tym razem reżyserka zawiodła mnie.


Problemem "Dokąd teraz?" jest jego nierówność. Sceny przejmujące, wzruszające i zabawne sąsiadują z sekwencjami efekciarskimi lub w ogóle niepotrzebnymi. Nie kupiłem też estetyki połowicznego musicalu. Choć marsz kobiet na początku spodobał mi się. Labaki zdaje się inspirować bałkańskim poczuciem absurdu, by opowiedzieć o sytuacji normalnej w Libanie, a przecież kompletnie bezsensownej, kiedy to sąsiad występuje przeciw sąsiadowi. Labaki idzie jednak trochę na łatwiznę. A przez to całość traci coś ze swej autentyczności.

Za to podoba mi się zakończenie, w którym to mieszkańcy wioski zostają pozostawieni sami sobie przez duchowych pasterzy. Bardzo wymowna scena, którą można interpretować na kilka sposobów.

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

The Sun Is Also a Star (2019)

Nurse 3-D (2013)

Les dues vides d'Andrés Rabadán (2008)