Test (2013)

Na "Test na życie" zwróciłem uwagę dzięki jego zwiastunowi. Spodobało mi się to, że jest to film o tańcu. Niby wiedziałem, że też jest o pierwszej fali AIDS, ale miałem nadzieję, że przede wszystkim skupi się na sztuce tańca. Tego mi ostatnio brakuje w kinie, a po całkiem niezłych "Pięciu tańcach" mój apetyt mocno wzrósł. Niestety zawiodłem się.


Kiedy reżyser pokazuje taniec, jest nieźle. Ale wyraźnie widać, że poza zainteresowaniem tańcem, nie miał żadnego pomysłu na film. Dodał więc fabułę, która jest dziwaczną krzyżówką kina sentymentalnego (zmagania z mało mobilnym telefonem czy dziwactwo, jakim jest prezerwatywa) z filmem edukacyjnym. Rezultat niestety jest mało przekonujący. Rzecz się rozpada na niezależne elementy, z których ten o AIDS wypada najgorzej. Poza tańcem jedyny plus, jaki ma "Test na życie", to brak wyraźnie dominującego wątku miłosnego. Chociaż nie wiem, czy rzeczywiście powinienem to traktować jako plus. Jest to przecież efekt tego, że reżyser ma problem z przeniesieniem na ekran emocji. I miłość, i strach mają tu ledwie zarysowane kształty.

Ocena: 5

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

Hvítur, hvítur dagur (2019)

The Sun Is Also a Star (2019)

Les dues vides d'Andrés Rabadán (2008)