Cryptic (2014)

"Krypta" jest bardziej teatrem telewizji niż filmem kinowym. Całość rozgrywa się w jednym pomieszczeniu. Liczba postaci jest mocno ograniczona. Zaś poza finałem większość rzeczy rozgrywa się wyłącznie na poziomie dialogów. Jednak w tym przypadku zupełnie mi to nie przeszkadzało. I to z kilku powodów.



Po pierwsze: barwni bohaterowie. Każda z postaci jest wyrazista, bezwzględna, mordercza lub cyniczna, a zarazem śmieszna wręcz błazeńska. Dzięki tej ciekawej grupce osób fakt, że całość budowana jest na rozmowach wcale nie nudzi, a przeciwnie, potrafi przykuć uwagę.

Po drugie: akcent. Lubię melodię angielskiego, jakim posługują się bohaterowie filmu. Już za samo to obraz ma u mnie dodatkowe punkty.

Po trzecie: pomysł. "Krypta" ma prostą lecz zarazem wciągającą konstrukcję polegającą na zmianie klimatu wraz z rozwojem historii. Obraz zaczyna się jak kino gangsterskie, po drodze trafiamy do kina grozy, by na końcu zmienić się w historię o zemście. Wszystko to zaś jest podane z dystansem, pełnym ostro ironicznych i zabawnych dialogów (zapewne to przez nie film całkiem błędnie jest identyfikowany na Filmwebie i IMDb jako komedia).

W sumie "Krypta" okazała się przyjemnym filmidłem i miłą niespodzianką, ponieważ tak naprawdę niewiele się po niej spodziewałem.

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

The Sun Is Also a Star (2019)

Nurse 3-D (2013)

Les dues vides d'Andrés Rabadán (2008)