Early Man (2018)

Początek "Jaskiniowca" nie jest zachęcający. Przez pierwszych kilkanaście minut czułem, że marnuję czas. Na ekranie widziałem bowiem wyłącznie słabe kopie tego, co Aardman robił już wiele lat temu. Na szczęście z czasem to wrażenie zbladło. Kiedy zaś trafiamy do miasta z epoki brązu, robi się już naprawdę ciekawie.



Owszem, "Jaskiniowiec" do samego końca pozostanie filmem wtórnym w dorobku studia. Kiedy jednak do głosu doszła żywiołowość twórców i pomysłowe szczególiki (skóra zebry jako przejście dla pieszych, sklepik "Jurassic Pork", scena masażu, królowa uFIFA), zacząłem się bawić dobrze, a miejscami nawet bardzo dobrze. Szczególnie spodobało mi się to, jak ograny został pomysł z piłką nożną. Twórcom udało się jednocześnie wykorzystać go do niezliczonej liczby gagów jak i do zdynamizowania filmu.

A skoro już o gagach mowa, to muszę - po raz pierwszy od bardzo dawna - pochwalić twórców polskiego dubbingu. Przygotowane żarty słowne są najwyższej jakości. Tylko w kilku miejscach trochę przeszarżowano, ale nie zmienia to faktu, że już dawno polska wersja tak bardzo nie przypadła mi do gustu.

Ostatecznie więc okazało się, że Aardman trzyma poziom, a Polacy tym razem swoją wersją nie tylko nie zaszkodzili, ale mocno filmowi pomogli.

Ocena: 7

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

The Sun Is Also a Star (2019)

Nurse 3-D (2013)

Les dues vides d'Andrés Rabadán (2008)