Der Architekt (2008)

Na "Architekta" ostrzyłem sobie pazury już od pierwszego zwiastuna, na jaki natchnąłem się w sieci. Spodziewałem się filmu, który tak zgrabnie został opisany w katalogu. I niby rzeczywiście taki jest. Problem w tym, że bohaterowie pozostali mi kompletnie obojętni.


Śmierć matki zmusza bohatera i jego rodzinę do przyjazdu na pogrzeb w rodzinne strony. Przez kilka dni, jakie spędzą w zasypanej śniegiem wiosce, przedefiniowane zostaną łączące ich relacje, wyjdą na jaw tajemnice, a główny bohater zostanie rozliczony z przeszłości.

Niestety znów, jak w przypadku "Gry w ojca" wymyślni bohaterowie nie są w stanie przybliżyć mi historii. Wszystko w tym filmie wydaje się być tylko dekoracją, obrazem kręconym pod publiczkę. Najpoważniejszy problem to jednak relacja tytułu do fabuły. Analogia architektoniczna nie zostaje pociągnięta, a szkoda, bo rozliczenie z życiem przez spacer po pokojach swoich doświadczeń byłoby znacznie ciekawsze od najpiękniejszych ale niewnoszących nic zdjęć zasypanego śniegiem krajobrazu.

Ocena: 5

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

The Sun Is Also a Star (2019)

Nurse 3-D (2013)

Les dues vides d'Andrés Rabadán (2008)