Cold Star (2011)

Przez chwilę zastanawiałem się, czy powinienem o tym filmie wspominać. Niby jest to krótkometrażówka, ale z drugiej strony można go traktować jako rozszerzony teledysk. Ponieważ jednak zakochałem się w nim, postanowiłem zaliczyć go w poczet filmów.


W "Cold Star" nie ma ani jednej sekundy, ani jednego kadru, który by mnie nie zachwycił. Podoba mi się tu wszystko, nawet stary paznokieć i mucha. Świetne zbliżenia, znakomicie wykorzystane efekty slow motion i wzmocnienia efektów dźwiękowy. No i sama piosenka też jest niezła.

Kai Stänicke wykazał się bezbłędnym wyczuciem symbolu, tworząc film niejednoznaczny, łączący w sobie przeciwstawne znaczenia (na przykład ogień, który z jednej strony jest symbole bezpieczeństwa i domu, a z drugiej całkowitej zagłady i piekielnych katuszy). Przez pozbawienie filmu dialogów Stänicke sprawił, że choć wszyscy oglądamy tę samą historię, jej interpretacja będzie odmienna w zależności od widza. I tak jedni będą w "Cold Star" widzieć triumf wolności, dosłowne zanurzenie się w nieświadomości i uwolnienie skrywanych popędów i namiętności. Dla innych będzie to z kolei ostrzeżenie przed epidemią demoralizacji, jeśli tylko pozwoli się "degeneratom" na swobodne paradowanie i ujawnianie swego stylu życia. Można też spojrzeć na film jako na ostrzeżenie ministra zdrowia przed złą dietą (jako że tylko żywiąca się frytkami otyła bohaterka zdaje się pozostać niewzruszona, co sugeruje obniżony poziom libido).

A można też nie myśleć o przesłaniu i po prostu cieszyć się zmysłową ucztą, jaką zapewnia ten klip.

Ocena: 10

Komentarze

  1. http://www.shellylove.co.uk/films/theforgottencircus.html
    Ciekaw jestem, czy ten film Tobie się spodoba. Piosenka "In this shirt" The Irrepressibles jest magiczna. Wklejam tutaj, bowiem oglądając ten film(ik) pomyślałem o "Cyrku" właśnie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

Hvítur, hvítur dagur (2019)

The Sun Is Also a Star (2019)

Nurse 3-D (2013)