The Heat (2013)

"Gorący towar" trochę mnie zaskoczył. Biorąc pod uwagę to, kto całość wyreżyserował, liczyłem na kolejny nieskrępowany komediowy żywioł, jakim były "Druhny". Tak się jednak nie stało. Gdybym nie wiedział, kto stoi za tym filmem, pomyślałbym, że nakręcił go Adam McKay. "Gorący towar" ma bowiem to samo, nieco ekscentryczne podejście do humoru, co "Policja zastępcza", "Bracia przyrodni" czy "Legenda telewizji". Na szczęście filmowi Feiga bliżej jest do "Policji" niż "Legendy", dzięki czemu bawiłem się nieźle.


Melissa McCarthy jest oczywiście w swoim żywiole. Choć zaczyna mnie coraz bardziej niepokoić jej kinowe zaszufladkowanie. Wszystkie ostatnie jej role na dużym ekranie są bardzo do siebie podobne, i – co szczególnie intryguje – zupełnie przeciwstawne Molly, którą gra w sitcomie. Ciekawe dlaczego tak się dzieje? Czy przypadkiem jest to dowód na to, że Hollywood nie potrafi sobie z nią poradzić? Nie wie co z nią zrobić, skoro nie wygląda jak modelka z rozkładówki? Takie obawy powiększa jeszcze plakat, na którym McCarthy w ogóle siebie nie przypomina.

Ciekawie było obejrzeć Sandrę Bullock w tak specyficznej komedii. Widać, że nie jest to ten rodzaj humoru, który najbardziej jej "leży", ale dzielnie się trzymała i koniec końców wygrała, rozśmieszając mnie w kilku momentach.

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

The Sun Is Also a Star (2019)

Nurse 3-D (2013)

Les dues vides d'Andrés Rabadán (2008)

Paradise (2013)