Into the Storm (2014)

Od czasu "Twistera" minęło już sporo czasu, więc najwyższa pora, by kino pokazało coś nowego w kwestii powietrznych żywiołów. Niestety "Epicentrum" nie jest godnym następcą "Twistera". Zabrakło w nim czegoś charakterystycznego, jak latająca krowa w hicie sprzed lat.




Wydaje mi się jednak, że problem filmu tkwi w samym jego pomyśle. Otóż twórcy postanowili nakręcić obraz w stylu found footage. Miało to dać widzom poczucie bardzo bliskiego kontaktu z niszczycielskim żywiołem. Ale niestety efekt daleko odbiega od zamierzonego. Mimo bowiem tego, że tornad jest całkiem sporo, ja wyszedłem z kina z wrażeniem, że niewiele destrukcji zobaczyłem. Zamiast całkowitego zanurzenia w obezwładniającej potędze zniszczenia, dostałem fragmentaryczne wrażenia. Było to raczej kuszenie i droczenie się, ale nigdy nie spełniane obietnice.

Miałem też problem z Richardem Armitage'em. Jego głos jest zbyt niski do tego rodzaju ról. Pasuje do epickich bohaterów jak w "Hobbicie", ale tu słuchało mi się go jakoś dziwnie. Za to Max Deacon był całkiem niezły, choć jakoś nie wyobrażam sobie, by był w stanie zrobić wielką karierę w Hollywood. Ale może się mylę...

Ocena: 5

Komentarze

  1. Ja już mam problem z samym zwiastunem. Zero fabuły, zero czegokolwiek, tylko "jeb, jeb, jeb", tornado za tornadem. I że tam są jakieś ludziki co tornada się boją, ojej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. " I że tam są jakieś ludziki co tornada się boją, ojej." Chyba nigdy k...wa w tornadzie nie byłeś! No dobra, też nie byłem :)

      Usuń
    2. Ja od takich filmów nie oczekuję fabuły... pod warunkiem, że chaos jest podany jak na leży.

      MAŁY SPOILER

      W tym filmie akurat liczba bojących się tornad bohaterów nie jest aż tak wielka.

      Usuń
    3. Mi też, tylko potrzebuję chociaż umiaru. A tu wyglądało, jakby spierdalali przed 5 tornadami jednocześnie, i co chwila kolejne dochodzą.

      Usuń
  2. Też mam wrażenie że kino traktuje trochę po macoszemu ten gatunek. Twister... i co dalej. Trochę się obawiam że mi nie podejdzie. Te sarnie oczy dr. Sary z Prison Breaka, reżyser od Final Destination 5 i budżet, który wydaje się być takim.... na styk :) No zobaczymy, idę dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli pójdziesz bez nastawiania się na widowisko zrobione z rozmachem, to może nie wyjdziesz z kina rozczarowany :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

After Earth (2013)

The Sun Is Also a Star (2019)

Nurse 3-D (2013)

Les dues vides d'Andrés Rabadán (2008)