Miss Pettigrew Lives for a Day (2008)

Wow! What a fabulous movie! A Real dealightful piece, charming and witty and very, very naughty.

Nie mogłem się powstrzymać, ale "Niezwykły dzień panny Pettigrew" jest naprawdę bardzo uroczym filmem, który wyjęty jest jakby nie z tej epoki. Naprawdę rzadko komu udaje się sztuka tak perfekcyjnego odtworzenia atmosfery starego kina. Bharat Nalluri jest absolutnym mistrzem. Jego film jest urodzonym klasykiem kina, który po prostu powstał 70 lat później niż powinien. Z łatwością można go włączyć do kanonu filmów 'in the closet'. Ma ten sam charakter, lekkość, spryt i żywiołowe dialogi.



Jakby tego było mało, "Panna Pettigrew" ma znakomitą obsadę. Frances McDormand bezbłędnie radzi sobie w roli dewotki, która trafia w sam środek świata rozpusty. Amy Adams całkowicie porwała mnie swoją rolą Delysii. Jak dla mnie była to jej najlepsza rola i do tego zagrana z taką lekkością, że trudno mi było wyjść z zachwytu. Mark Strong raz jeszcze udowodnił, że jest aktorskim kameleonem. Ostatnio wciąż go widuję na ekranie, a za każdym razem jest to kompletnie inna rola. Lee Pace strasznie się zmienił od czasu "Soldier's Girl" – miło, że się rozwija. I na koniec moja ulubiona aktorka - Shirley Henderson, rólka niby niewielka, ale za to jak zagrana.

Spędziłem naprawdę bardzo urocze 2 godziny oglądając "Niezwykły dzień panny Pettigrew".

Ocena: 7

Komentarze

Chętnie czytane

Hvítur, hvítur dagur (2019)

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

Funkytown (2011)