Les infidèles (2012)


Rzadko zdarza mi się być aż tak zaskoczonym w kinie. Wybierałem się na film licząc na jakąś głupawą komedyjkę. Po cichu miałem nadzieję (biorąc pod uwagę osoby odpowiedzialne), że nie będzie to gorsze od serii "OSS 117". Tymczasem zamiast jednego filmu dostałem zestaw nowelek o zdradzających facetach. Moje zamieszanie jeszcze wzrosło, kiedy w kolejnych segmentach pojawiali się ci sami aktorzy, tylko że w innych rolach.


Chwilę zajęło mi porzucenie oczekiwań i przyjęcie konwencji. Potem było już jednak lepiej. Poziom poszczególnych nowelek jest dość różny. Większość niestety bazuje na stereotypach i niewiele robi, by je wykorzystać w przewrotny sposób. Pozostaje więc nie to, co się mówi, ale jak. Jeśli o to chodzi, to najbardziej spodobała mi się nowelka opowiadająca o wyjeździe firmowy. Główny bohater jest tak smutny w swoich nieudolnych próbach wyrwania babki na noc, że było mi go po ludzku żal. Bardzo rozśmieszyła mnie też nowelka o S/M w garażu i następująca po niej nowela o anonimowych seksoholikach, choć oczywiste jest, że ta ostatnia była pójściem na łatwiznę. Sam temat jest już komediowym samograjem. Za to mam mieszane uczucia co do nowelki opowiadającej o starszym facecie w związku z młodą kobietą. Było to zbyt sztampowe i oczywiste. Broni się tylko i wyłącznie dzięki znakomitej grze spojrzeniami w końcówce.

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

The Entitled (2011)