The Invitation (2015)

To mógł być naprawdę fajny film. Wystarczyło jedynie, by reżyserka nie zapowiadała już od napisów początkowych, że coś się wydarzy. W ten sposób pozornie zwykła kolacja w gronie przyjaciół od pierwszej minuty wygląda podejrzanie. Zamiast więc dać się wciągnąć fabule, cały czas czekałem na Wielki Zwrot Akcji. A kiedy w końcu nastąpił, zamiast zaskoczenia, moją reakcją był: "wreszcie! ile można czekać!".



Taka konstrukcja filmu pozbawiła mnie całej przyjemności. Co więcej, wtręty zaburzające percepcję, budzące niepokój, przypominające o tym, że coś się wydarzy, po pewnym czasie zaczęły mnie irytować. Podobnie było z teatralnością całości. To mógł być atut filmu, ale reżyserka korzysta z tego w sposób tak prostacki, że sprawia to wręcz wrażenie nieudolności. Efektem tego jest kompletne rozczarowanie, jakie przeżyłem, kiedy obraz dobiegł końca. Nie na to miałem nadzieję, kiedy po "The Invitation" sięgałem.

Ocena: 4

Komentarze

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Blackhat (2015)