Fack ju Göhte 2 (2015)

Pierwsza "Szkolna imprezka" była dla mnie zaskoczeniem. Nie spodziewałem się, że Niemcom może wyjść aż tak udana komedia. Jednak druga część jeszcze bardziej mnie zaskoczyła. Bo twórcom udało się po raz drugi stworzyć bardzo solidną komedię.



"Szkolna imprezka 2" przypomina mi amerykańskie komedie sprzed dwóch dekad. Oczywiście królują głupawe dowcipy i naiwność w rozwiązywaniu poważnych problemów. Całość wygląda, jakby ją robiono na wariackich papierach. Co jednak zdumiało mnie najbardziej, to potężny ładunek ciepła, jaki ma w sobie ten film. Jest tu miejsce nie tylko na idiotyczne żarty, ale też na chwile wzruszeń. Postaci są często mocno karykaturalne, a jednocześnie mają w sobie coś, co sprawia, że pałałem do nich sympatią.

Elyas M'Barek świetnie odnajduje się w tym rodzaju komedii. Jednak młodzi aktorzy też sobie poradzili z wyzwaniem. Dzięki temu "Szkolna imprezka 2" okazała się fajną rozrywką. I z całą pewnością będę chciał obejrzeć część trzecią.

Ocena: 7

Komentarze

Chętnie czytane

Hvítur, hvítur dagur (2019)

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

Funkytown (2011)