Ma famille t'adore déjà (2016)

Kiedy słyszę termin "francuska komedia", staje mi przed oczami dość wyraźni obraz tego, czego mogę się spodziewać. I na szczęście nie muszę nikomu opisywać, co mam na myśli. Mogę po prostu wskazać film "Moja rodzina już cię uwielbia". Jest to właśnie kwintesencja tego wszystkiego, co w moim przekonaniu składa się na typową, średniawą francuską komedię. Są sympatyczni, nieco karykaturalni bohaterowie. Jest humor, który często nie jest wcale tak zabawny, jak się wydaje, a do tego często balansuje na granicy głupoty. Sama fabuła podąża sinusoidalną drogą wzlotów i upadków, konfliktów i godzenia się. Ale wszystko to jest mocno stonowane, choć jednocześnie twórcy próbują przekonywać, że są to kwestie kardynalne, jeśli chodzi o być albo nie być związku.



"Moja rodzina już cię uwielbia" jak na wzorcowy przykład gatunku przystało niczym się nie wyróżnia. Oglądało mi się to absolutnie bezboleśnie, ale też bez szczególnego zaangażowania. Gdyby nie Arthur Dupont, którego lubię, możliwe, że nawet nie obejrzałbym filmu do końca. Choć niemiecka niania dostarczył odrobiny prawdziwego humoru (nawet jeśli taniego i prostackiego), więc kto wie, możliwe, że mimo wszystko dotrwałbym do końca.

W każdym razie jest to jeden z tych filmów, które nie wywołują żalu, że je się obejrzało, ale też nie dają przekonania, że dobrze  się zrobiło wybierając akurat je.

Ocena: 5

Komentarze

Chętnie czytane

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

After Earth (2013)

The Entitled (2011)