Kiss Me Kosher (2020)

Kolejna lekka mila i przyjemna komedyjka z cyklu "dlaczego w Polsce nie mogłaby powstać". Tak lekkość może zaskakiwać, ponieważ film porusza tematy, które z komedią niewiele mają wspólnego. Jest o Holocauście, o konflikcie izraelsko-palestyńskim, wreszcie o miłości dwóch lesbijek. Kiedy próbuję sobie wyobrazić, że u nas powstał podobny film o Polakach i Ukraińcach z Wołynia, nie jestem w stanie. Oburzenie byłoby tak wielkie, że ktokolwiek pokusiłby się o próbę jego nakręcenia, szybko zrezygnowałby i jeszcze posypałby głowę popiołem.



A tymczasem "Koszerny pocałunek" pokazuje, że nawet niewygodne tematy mogą stać się bazą dla dość klasycznej komedii romantycznej. Bo nią koniec końców jest ten film. To opowieść o dwóch kochających się kobietach, których relacja zostanie wystawiona na dużą próbę. Tłem dla tej historii są właśnie trudne sprawy, bo jednak z kobiet jest Żydówką, której rodzice są osadnikami, a druga jest Niemką, więc istnieje podejrzenie, że jej przodkowie byli nazistami.

Kontrowersyjne tematy poruszane są z lekkością i wdziękiem. Nie robi się z tego wielkiego halo, większość gagów jest dość stonowanych. Dla mnie ten film był typową komedyjką z grupą sympatycznych bohaterów. Nie są to wyżyny gatunku, ale obejrzałem z przyjemnością. Jestem jednak ciekaw, czy w Izraelu "Koszerny pocałunek" wywołał kontrowersje.

Ocena: 6

Komentarze

Chętnie czytane

Daddy's Home 2 (2017)

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

Home (2016)