Getingdans (2011)
Maud jest kobietą, która skrycie podkochuje się w wynajmującym pokój u jej ciotki dużo starszym mężczyźnie. W jej głowie roi się wizja wielkiej miłości. Niestety kobieta nie potrafi wyrazić swojego uczucia w akceptowany sposób, co stanie się jeszcze bardziej widoczne, kiedy w domu ciotki pojawi się nowy starszy mężczyzna. Ten ewidentnie jest Maud zainteresowany. Ta zaś pozostanie w swoim świecie fantazji. To świat, który nie istnieje, lecz który ma mocny wpływ na rzeczywistość.
Podobnie jak jeden z wcześniejszych krótkich metraży Davida Färdmara "Love" tak i ten opowiada o niebezpieczeństwach wynikających z błędnie rozumianych komunikatów werbalnych i niewerbalnych. Maud to intrygująca postać kobiety niepozornej, która jednak za sprawą swojej wyobraźni może stać się niebezpieczną. Ona odbiera informacje z zewnątrz według własnego klucza. Ci, którzy będą obserwować jej zachowania, będą je z kolei interpretować zgodnie z tym, do czego sami są przyzwyczajeni. Są to nieprzystające do siebie języki, o czym żadna ze stron nie wie.
To pomysłowa fabuła, której najciekawsze elementy reżyser sprawnie wydobył na pierwszy plan tworząc intrygującą i przewrotną historię miłości i zbrodni.
Ocena: 7
Podobnie jak jeden z wcześniejszych krótkich metraży Davida Färdmara "Love" tak i ten opowiada o niebezpieczeństwach wynikających z błędnie rozumianych komunikatów werbalnych i niewerbalnych. Maud to intrygująca postać kobiety niepozornej, która jednak za sprawą swojej wyobraźni może stać się niebezpieczną. Ona odbiera informacje z zewnątrz według własnego klucza. Ci, którzy będą obserwować jej zachowania, będą je z kolei interpretować zgodnie z tym, do czego sami są przyzwyczajeni. Są to nieprzystające do siebie języki, o czym żadna ze stron nie wie.
To pomysłowa fabuła, której najciekawsze elementy reżyser sprawnie wydobył na pierwszy plan tworząc intrygującą i przewrotną historię miłości i zbrodni.
Ocena: 7
Komentarze
Prześlij komentarz