When the Screaming Starts (2021)

Dry humor (czy to ma jakiś polski odpowiednik?) jest chyba najtrudniejszą ze sztuk komediowych. Wystarczy lekkie zaburzenie proporcji i z rzeczy przezabawnej robi się coś, czego po prostu nie da się oglądać. Jestem wielkim fanem tego rodzaju humoru, ale w jego poszukiwaniu natknąłem się na dużo więcej fatalnych prób niż satysfakcjonujących. "Co mordercy robią w ukryciu" zdecydowanie należy do prób fatalnych.



Film jest opowieścią o ciapowatym facecie, któremu marzy się sława seryjnego zabójcy. W próbie zrealizowanie owego marzenia towarzyszy mu dokumentalista. Niedoszły morderca szybko zmienia zdanie i postanawia zostać liderem sekty na wzór Rodziny Mansona. Tak na scenę wkracza barwna grupa psychopatów i zagubionych dusz. Grupa przygotowuje się do pierwszego morderczego najścia...

Potencjał był olbrzymi. Zestaw postaci jest różnorodny. Większość z łatwością mogła bawić pozostając przy tym brutalną. Niestety próby zostawienia wszystkiego w tonie poważnym i wygrywanie absurdów sytuacyjnych i konfliktów charakterów po prostu nie wychodzi. Czułem, kiedy rzeczy miały bawić (i w kilku miejsca nawet lekko śmiesznie bywało). Jednak niewiele potrafiło mnie rozbawić. Szczerze, to tylko angielski tytuł -"When the Screaming Starts" - jest naprawdę świetny. I chciałby kiedyś zobaczyć film, który byłby adekwatną reprezentacją tego tytułu. Oglądając "Co mordercy robią w ukryciu" miałem niestety poczucie kompletnie zmarnowanego czasu.

Ocena: 1

Komentarze

Chętnie czytane

Daddy's Home 2 (2017)

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)

Home (2016)