French Exit (2020)
Na pozór "Francuskie wyjście" to nic więcej jak kolejna niezależna produkcja z gwiazdorską obsadą. Jak to zwykle w tego typu opowieścią bywa, bohaterami są ekscentryczne osoby, które znajdują się w egzystencjalnym błędnym kole i ich jedyną bronią jest bycie innym, sarkastycznym i cynicznym.
Jeśli jednak zajrzymy pod maskę gatunkowej sztampy, znajdziemy piekielnie przenikliwe studium depresji. Reżyser w przekonujący sposób pokazuje, dlaczego jest to choroba tak niebezpiecznie podstępna i zdradliwa. Widzimy, że nie jest to zaburzenie nagłe, lecz działające powoli, przez co świat przyzwyczaja się do zachowań osoby pogrążonej w depresji. Nie widzi w nich objawów choroby, a jedynie ekspresję ekscentrycznego charakteru.
Depresja często kojarzona jest z biernością i katatonią. Film pokazuje jednak, że egzystencjalna apatia cierpiących na tę chorobę osób jest zaskakująco aktywna, pełna pomysłowości i sprytu.
Depresja jest szczególnie niebezpieczna w przypadku osób, które z boku zdają się być silnymi, niezależnymi jednostkami. Wykorzystują one swoją charyzmę, by usypiać czujność tych, którzy mogą coś podejrzewać. Bez większych problemów potrafią odwracać uwagę i uspokajać zaniepokojonych.
Mając to na uwadze cały film zmienia się w fascynującą opowieść, w której humor jest tylko maską dla ponurej nihilistycznej predestynacji.
Ocena: 7
Jeśli jednak zajrzymy pod maskę gatunkowej sztampy, znajdziemy piekielnie przenikliwe studium depresji. Reżyser w przekonujący sposób pokazuje, dlaczego jest to choroba tak niebezpiecznie podstępna i zdradliwa. Widzimy, że nie jest to zaburzenie nagłe, lecz działające powoli, przez co świat przyzwyczaja się do zachowań osoby pogrążonej w depresji. Nie widzi w nich objawów choroby, a jedynie ekspresję ekscentrycznego charakteru.
Depresja często kojarzona jest z biernością i katatonią. Film pokazuje jednak, że egzystencjalna apatia cierpiących na tę chorobę osób jest zaskakująco aktywna, pełna pomysłowości i sprytu.
Depresja jest szczególnie niebezpieczna w przypadku osób, które z boku zdają się być silnymi, niezależnymi jednostkami. Wykorzystują one swoją charyzmę, by usypiać czujność tych, którzy mogą coś podejrzewać. Bez większych problemów potrafią odwracać uwagę i uspokajać zaniepokojonych.
Mając to na uwadze cały film zmienia się w fascynującą opowieść, w której humor jest tylko maską dla ponurej nihilistycznej predestynacji.
Ocena: 7
Komentarze
Prześlij komentarz