.dog (2021)
Jednym z najważniejszych etapów dorastania jest odkrycie, że rodzice nie są idealnymi istotami, że popełniają błędy, że są słabi, że podążanie ich śladami jest dla nas szkodliwe. Bohater filmu ".dog" był tej lekcji pozbawiony. Teraz przejdzie okrutną szkołę życia w przyspieszonym tempie.
Dimitris ostatnie lata nastoletniego życia spędził w schronisku dla młodzieży, wychowywany u boku innych sierot i emigrantów. Dimitris nie ma matki, a ojca nie widział od lat, gdyż ten przebywał w więzieniu i nie zgadzał się na spotkania z nim. Dimitris wyczekuje ponownego spotkania. W wyobraźni uczynił ojca ideałem. I nic nie jest w stanie zachwiać tej wiary. A w każdym razie tak się wydaje, kiedy w końcu ojciec wyszedł na wolność i otrzymał ponownie prawo opieki na 17-letnim synem.
Zapatrzony w ojca jak w święty obrazek Dimitris zaczyna podróż do świata, który jest mu obcy - świata egoizmu, przemocy, bezwzględności. Czy okaże się synem swego ojca?
".dog" ma kilka ciekawy scen i fajną obsadę. Jednak koniec końców jego reżyserka nie oferuje ani niestandardowych portretów jednostek ani szczególnie odkrywczej fabuły. Jej głównym atutem jest to, że sprawnie łączy sceny i nieźle potrafi opowiadać prostą historię. Niestety nie jest w stanie ukryć, że nie wycisnęła z bohaterów i fabuły wszystkiego, co można.
Ocena: 6
Dimitris ostatnie lata nastoletniego życia spędził w schronisku dla młodzieży, wychowywany u boku innych sierot i emigrantów. Dimitris nie ma matki, a ojca nie widział od lat, gdyż ten przebywał w więzieniu i nie zgadzał się na spotkania z nim. Dimitris wyczekuje ponownego spotkania. W wyobraźni uczynił ojca ideałem. I nic nie jest w stanie zachwiać tej wiary. A w każdym razie tak się wydaje, kiedy w końcu ojciec wyszedł na wolność i otrzymał ponownie prawo opieki na 17-letnim synem.
Zapatrzony w ojca jak w święty obrazek Dimitris zaczyna podróż do świata, który jest mu obcy - świata egoizmu, przemocy, bezwzględności. Czy okaże się synem swego ojca?
".dog" ma kilka ciekawy scen i fajną obsadę. Jednak koniec końców jego reżyserka nie oferuje ani niestandardowych portretów jednostek ani szczególnie odkrywczej fabuły. Jej głównym atutem jest to, że sprawnie łączy sceny i nieźle potrafi opowiadać prostą historię. Niestety nie jest w stanie ukryć, że nie wycisnęła z bohaterów i fabuły wszystkiego, co można.
Ocena: 6
Komentarze
Prześlij komentarz