Let the Wrong One In (2021)

"Mój brat to wampir" zdecydowanie nie jest filmem dla każdego. Osoby obcujące zazwyczaj z "normalnymi" filmami kinowymi nie wytrzymają prymitywnego humoru i wyraźnie widocznego braku budżetu. Ja jednak lubię od czasu do czasu obejrzeć właśnie coś zrobionego może w domowych warunkach, ale z pasją i pomysłem.



Ten film to całkiem zabawna przypowieść o tym, co by było, gdyby wampirami zostawały nie piękne, młode i bogate osoby jak w co drugim paranormalnym romansie młodzieżowym, ale prości ludzie z klasy robotniczej. "Mój brat to wampir" bawi scenami gamoniowatego świeżo przemienionego w wampira gościa i jego niewiele bardziej rozgarniętego brata, którzy ewidentnie nie wiedzą, co robić. Pełno jest tu zwariowanych pomysłów (np. wyrywanie kłów) i zrealizowanych prostymi sposobami efektów specjalnych (rozkładające się ciała wampirów).

Te ostatnie często wypadają zaskakująco dobrze. Trochę słabiej film niestety wygląda w sferze żartów. Twórcy bazują zaledwie na kilku gagach, które powtarzają przez cały film w nieco zmienianych kombinacjach. Gdyby zaproponowano mi większe urozmaicenie żartów, "Mój brat to wampir" byłby całkiem spoko.

Ocena: 4

Komentarze

Chętnie czytane

Hvítur, hvítur dagur (2019)

Daddy's Home 2 (2017)

One Last Thing (2018)

Paradise (2013)

Tracks (2013)