Life During Wartime (2009)

Kiedy film powstaje w wielkich bólach i wbrew niesprzyjającym okolicznościom, to bardzo chciałoby się, żeby końcowy rezultat co najmniej ocierał się o genialność. Niestety "Life During Wartime" nawet nie zbliża się do wysokiego poziomu, przez co okazał się najsłabszym filmem Todda Solondza, jaki miałem okazję obejrzeć.


Niby bohaterowie wciąż brną przez bagno zwane życiem. Wciąż zmagają się z własnymi wadami i przeciwnościami losu, desperacko próbując znaleźć dla siebie miejsce. A jednak coś tym razem jest nie tak. Solondz zdaje się prześlizgiwać po żywotach swoich bohaterów, przystaje ledwie na chwilę, przez co nie udaje mu się przeniknąć bariery persony. Całość ma bardzo poszarpaną strukturę, której bliżej jest do szkiców w notatniku niż do skończonego dzieła filmowego.

Jedynym plusem "Life During Wartime" jest w zasadzie humor. Gorzki, jest w gruncie rzeczy mało zabawny, pobrzmiewa w nim rozczarowanie i zniechęcenie. A jednak to on ożywia fabularne truchło.

Szkoda mi Solondza. Może rzeczywiście lepiej byłoby, gdyby ten film nie powstał.

Ocena: 6

Komentarze

  1. Najsłabsze dzieło Solondza? Przykro słyszeć! Czekałem na ten film z niecierpliwością i bardzo wiele sobie po nim obiecywałem. Teraz moje oczekiwania nieco spadły, ale może to i dobrze. Jeśli też się rozczaruję, to może będzie to mniej bolesne...

    OdpowiedzUsuń
  2. do tej pory jego filmy nie dostawały u mnie mniej niż 8, więc 6 to spory spadek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Chętnie czytane

היום שאחרי לכתי (2019)

The Entitled (2011)

Son of a Gun (2014)

Non accettare i sogni dagli sconosciuti (2015)

Blackhat (2015)